Asiakkaat kysyvät usein, mitä sisältöä sivuille pitää tuottaa ja millä tavalla?

Sivujen pitää tukea bisnestäsi ja tuoda esille mahdollisimman selkeästi, mitä tuotteita ja palveluja olet myymässä ja kenelle. Perinteinen tuotteistaminen tarjoaa mainion viitekehyksen näiden asioiden pohtimiseen.

Kun löydät alla oleviin kysymyksiin selkeän vastauksen, sivujen sisällön suunnittelu on huomattavasti helpompaa.

 

1. Asiakassegmentti

Valitse mahdollisimman tarkkaan. Et voi perehtyä riittävästi kaikkien ihmisten elämään ja tarjota juuri kaikille heille sopivaa palvelua.

2. Tarve/ongelma

Jokin konkreettinen tarve tai ongelma, joka kaipaa ratkaisua. Aloita pienestä arkisesta ongelmasta, älä havittele koko maailmaa kerralla.

 3. Tarjonta

Ketkä ovat kilpailijoita ja mitä he ovat tarjonneet ratkaisuiksi? Miksi ongelma on ratkaisematta? Googlaa kilpailijoiden www-sivuja!

4. Kiteytä lupaus

Tee riittävän jämerä lupaus. Minkälainen lupaus saisi kohderyhmän pysähtymään ja miettimään hetken asiaa?

5. Erotu kilpailijoista

Miten voit erottua kilpailijoista (nopeus, uudenlainen tapa yhdistellä palveluja, helppo ostaa)?

6. Hyöty

Mikä on konkreettinen hyöty asiakkaalle ja miten se on mahdollista muuttaa rahaksi?

7. Anna nimi

Anna osuva, kuvaava nimi, joka kestää kulutusta!

8. Hinta

Määritä mahdollisimman yksikäsitteisesti, millaisiin maksuihin ostaja sitoutuu. Kiinteä hinta on paras.

9. Sisältö

Mitä hintaan sisältyy, mitä ei? Mitä lisäpalveluja tarjoat? Tarjoatko ylläpitoa?

10. Takuu

Miten minimoit asiakkaan riskin?
”Saat rahasi takaisin, jos palvelu ei vastaa odotuksiasi!”

11. Kieli

Käytä tarkoitukseen sopivaa, huoliteltua yleiskieltä.

12. Ulkonäkö

Visuaalisesti ammattimainen paketti tekee asiakkaaseen alitajuisen vaikutuksen laadukkaasta tuotteesta.

Liity postituslistalle

Liity postituslistalle

Liity postilistalle, saat ensimmäisten tietoa uusista palveluista ja kursseista.

Kiitos liittymisestä, saat vielä sähköpostiisi vahvistuksen, johonka sinun pitää vastata!

Pin It on Pinterest